pzeleny@kurzygrafiky.cz        Tel.: 724 810 701

Košík je prázdný

Design orientovaný na uživatele

Moderní webdesign směřuje k jednoduchosti a přehlednosti.  Cílem vždy je, aby návštěvník stránek snadno našel požadovanou informaci a cítil se na webu dobře. Pokud chcete vytvořit design, který bude user-friendly přečtěte si několik následujících doporučení.

Při tvorbě kvalitního webového designu nesmíme zapomínat na to, jaká bude interakce uživatele s naším návrhem. Designer by měl pracovat s  kognitivními faktory jako je: vnímání, paměť, učení a řešení problémů. Výsledkem by mělo být prostředí, které umožní uživateli snadno dosáhnout požadovaného cíle.

K důležitým bodům uživatelsky orientovaného designu patří:

Předvídatelnost
Uživatel by měl být schopen snadno odhadnout důsledky své aktivity na stránce. Měl by snadno rozpoznat obsah stránky prvním pohledem na základní prvky.

Navigace
Navigační prvky musí být v souladu s obsahem stránky. Uživatel musí být schopen odhadnout kam daný navigační prvek vede, bez nutnosti pamatovat si jeho přesnou funkci.

Reakce
Každé akci na webu, kterou uživatel provede, by měla odpovídat adekvátní reakce. Například, všechny prvky označené (vypadající) jako odkazy, by měli fungovat stejně jako odkazy.

Jednoduchost
Všechny informace na webu by měly být členěny do menších, přehledných bloků. Veškerý obsah by měl být snadno a rychle dostupný.

Přehlednost
Vždy požívejte jednoduché URL adresy, dobře popsané odkazy a snadnou navigaci. Každá stránky by měla mít jasný nadpis a musí být zřejmý její vztah ke zbytku webu.  Většina uživatelů internetu je zvyklá používat tlačítko Zpět v prohlížeči, na základě toho nepoužívejte otevírání odkazů do nového okna, nebo záložky, popř. jen v nejnutnějších případech.

Čitelnost
Používejte pouze bezpatková písma (sans-serif). Snažte se textové bloky členit do kratších, lépe čitelných celků (odstavců). Z důvodů čitelnosti není vhodné používat ozdobná písma (pro delší text), kapitálky a kurzívu.

Srozumitelnost
Veškeré texty by měly být napsané jednoduchým, srozumitelným jazykem. Vhodnější je požívat kratší věty. Nepoužívejte výrazy, které mohou být zavádějící, nebo vést k nedorozumění.

Barevnost
Barvy používejte opatrně a spíš konzervativním způsobem. Nevhodné použití barev může způsobit negativní emoce. Využijte síly a elegance prázdného (bílého) prostoru.


Celkově by design vašich stránek měl být uživatelsky příjemný a snadný na ovládání. Měl by působit důvěryhodně. Snažte se dodržovat tato pravidla v rámci designu stránek tak, aby jste udrželi pozornost uživatele, ale přitom ho neodradili od další návštěvy.

------ © 2015 KURZY GRAFIKY ------ Všechna práva vyhrazena. Kopírovat obsah bez souhlasu autora je zakázáno.

Icons made by Freepik from www.flaticon.com is licensed by
CC BY 3.0

Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookie.

 

OBCHODNÍ PODMÍNKY

KURZYGRAFIKY.CZ

Prokop Zelený, DiS.
Veronské nám. 331
Praha 10  10900

pzeleny@kurzygrafiky.cz
tel.: 724 810 701

Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookie. Informace o cookies ZDE.

  
EU Cookie Directive Module Information